Hjälporganistioners reklamhysteri.

Syns du inte finns du inte, med de orden marknadsför sig reklambranschen och medier.
Och nog fan syns man, så mycket att en stor del av annat material nästan försvinner.

Har sett i lokaltidningen eller annan tidning man betalat dyrt för hur annonserna
till största delen fyller sidorna. Ett sätt för media att överleva? Möjligt, men jag behöver inte gilla det ändå.
Vill ändå ha den lokala reklamen i min brevlåda, då har man koll vad som erbjuds i området, vilket kan skilja markant i pris.

Så har jag sett på tv-reklamkanalerna att hjälporganisationer massivt ”tigger” pengar till deras verksamheter med långa eller korta inslag, helst med lidande barn på bild.
Och de är en del som kastar ut pengar i massor på detta, för det är väl inte gratis för dem?

Jag ger 225 kronor till Rädda barnen varje månad av den anledning att jag inte sett dem så mycket på senare tid i massiva ”reklaminslag” så förhoppningsvis går de pengarna istället till verksamheten.
Nu har ju inte Rädda Barnen ett helt vitt förflutet eller ens Röda korset då de fått utstå en hel del kritik. Men jag tänker som så att man borde ha tagit åt sig av kritiken och skärpt till sig, får väl se kan sluta med bidrag lika fort som jag började.

UNHCR verkar vara massiva reklamtids köpare, har ni inget bättre att lägga pengarna på?

Skulle man ge bidrag till alla som vill ha, skulle man vara i behov av bidrag själv, en del skickar ut folk på gator och torg också, gemensamt är att du skall känna dig samvetstyngd om du inget ger.

Kommentera

