Vinnare Kristallen.

Listan på alla vinnare på Kristallen, följd av personliga reflektioner, en reflektion redan är ”så många program jag inte hört talas om eller som bara susat förbi i skallen….

Årets program: ”Morran och Tobias.” (SVT).. Såg tyvärr inte ett enda program

Årets hederspris: Bo Holmström.. Levt länge med honom i rutan, inga åsikter.

Årets kvinnliga programledare: Carina Berg och Christine Meltzer (Kanal 5).. Ja varför inte! Damerna har en viss charm.

Årets manliga programledare: David Hellenius (TV4).. Har inte följt men han är väl godkänd.

Årets sport-tv-profil: Roberto Vacchi (Eurosport).. Absolut, stöd till hundra procent.

Årets tv-personlighet: Mia Parnevik (TV3).. Vem??

Årets manliga skådespelare i en tv-produktion: Peter Andersson (”Viva hate”, SVT).. Där lyser min okunskap igenom, har ingen aning om detta program.

Årets kvinnliga skådespelare i en tv-produktion:Lena Endre (”Viva hate”, SVT).. Endre vet jag, men programmet?

Årets underhållningsprogram: ”Idol” (TV4).. Inte en jävla chans, flopp.

Årets tv-drama: ”Jordskott” (SVT).. Säkert bra men inte min uppfattning om en bra deckare. En bra deckare skall vara deckare inte ett socialt drama.

Årets humorprogram: ”Partaj” (Kanal 5).. Godkänt, även om de inte hela tiden kunde leverera.

Årets realityprogram: ”Parneviks ”(TV3).. Nopp, inte min melodi.

Årets livsstilsprogram: ”Husdrömmar” (SVT) Så jävla många program på TV i denna stil så jag orkade inte titta.

Årets fakta- och aktualitetsprogram: ”Fosterland” (SVT).. Jösses ett program till jag inte hört talas om..

Årets dokusåpa: ”Hela Sverige bakar” (Sjuan).. Samma här som husprogram, en satans inflation på TV i detta ämne, orkar inte se.

Årets dokumentärprogram: ”Astrid” (SVT).. Intressant och sevärt.

Årets barn- och ungdomsprogram: ”Kändisbarnvakten” (SVT).. Kan inte uttala mig om.

Årets granskning: ”Kalla fakta: Slav i Sverige” (TV4).. Såg inte av någon anledning..

Personligen är det inget jag så här i efterhand kan komma på att jag har haft som säker vinnare av Kristallen, har inte tänkt på det heller, skulle vara Roberto Vacchi då om något skall nämnas.
Många blev besvikna över uteblivit pris. Men varför då egentligen? Det lär inte påverka någon längre tid.

En redan korad vinnare fanns på plats såg jag. Malou von Sivers. Malou med efter 10, TV4…
Hon vann ju flera pris på galan ”Skämskudden”.. Sveriges sämsta TV program.

Kommentera

