Sepp Blatter stängs av.

Sepp Blatter, 79, stängdes tillsammans med Michel Platini, 60, av i åtta år samt tilldelades böter av Fifas etiska kommitté.

Nu har den avgående Fifa-ordföranden gjort sitt första uttalande efter beslutet.

Som han kommer att överklaga. – Jag kommer slåss för mig och för Fifa, säger Sepp Blatter. Då menar han sig själv, för han ansåg ju sig själv som Fifa och ville styra som en diktator och mutkolv.

Blatter: – Damer och herrar, låt mig säga att jag är riktigt ledsen. Jag är ledsen över att jag någonstans fortfarande är en slagpåse och jag är ledsen för fotbollen. Jag är ledsen för Fifa som jag arbetat för i över 40 år, för de 400 som arbetar inom Fifa och för medlemsländerna i Fifa. Men också för min skull för hur jag behandlats… Du milde, någon som känner medlidande, kanske några afrikanska delegater, ryska samt ett antal latinamerikanska som ser sin mutande idol försvinna.

Kommentera

