Ett minne för livet.

År 1994 är för mig alltid förknippat med två saker fotbolls-vm i USA och Arne Hegerfors.. Hans ord ”att nu firar vi midsommar i Pontiac Silverdome” kan jag ännu minnas efter 22 år. Då Sverige hade besegrat Ryssland med 3-1.  Detta år lär jag aldrig glömma.  Med den fantastiska upplevelse man hade på grund av detta otroliga landslag i fotboll fullmatade med fantastiska individer och en ypperlig kommentator i Hegerfors.

Frid över Klas Ingesson..

Så det gör mig ont när han har problem. Arne Hegerfors kämpar mot sviterna efter sina sjukdomar och minnesluckorna. – Frågar du mig vad som hände i går har jag ingen aning. Jag lever dag för dag, på något lustigt sätt, säger han. Kan bara önska att du får många goda år framöver till, så goda som det är möjligt  Jag är nästen overkligt förtjust i dessa minnen och kollar gärna klipp från den tiden.

 

Kommentera

