Varför inte en paj.

Ibland vill man inte lägga ner för mycket tid på att fixa till käk. Någon gång ibland så brukar jag göra pajer till middag med lite grönt tillbehör.

Nu senast blev det en Västerbottenpaj med god riktig Västerbottensost i. Det är väldigt enkelt, köp bara färdig-kavlad pajdeg som passar t.ex. till aluminium formen och sedan rör ihop förslagsvis två ägg och två deciliter grädde eller röd mjölk samt Västerbottenost. Mer om ni vill ha större paj naturligtvis.  Om ni köper färdigriven i påse eller river själva, se bara till det är en ost med kvalité . Jag tog ca två deciliter ost som jag köpte i en ost-handel. Lite salt och kanske lite vitpeppar.

Det enda som kostar lite är osten och naturligtvis vad ni dricker till. En bärs är gott men denna gång slog jag på stort och drack Portvin. En perfekt stund för mig som har en balkong att njuta på och  även att bjuda vän eller vänner på.

Kommentera

