Alkohol/bensinskatten höjs.

Ledande bensinbolag sänker priset på bensin med tio öre per liter. Efter sänkningen är riktpriset för en liter 95-oktanig bensin på bemannade stationer 13,19 kronor.

Men det ser politikerna med det bilfientliga MP i spetsen till att ställa i ordning när man åter höjer bensinskatten, den som inte skulle höjas. Pengar till asylsökande kommer i massor men pengar till pensionärer hålls det på. Pensionärsorganisationerna är inte nöjda.

Samt det obligatoriska, alkoholskatten som varje regering höjer. Danskarna och tyskarna skänker väl en tacksam tanke till dessa politiker och ser väl i alla fall ingen minskad trafik till gränsstationerna från sugna svenskar. Samt eventuella smugglare som kan öka sin inkomst.

När Tullverket gör sin bedömning om alkoholen är för ditt eller din familjs* privata bruk, utgår de bland annat från följande referensnivåer.

  • 10 liter spritdrycker
  • 90 liter vin
  • 20 liter starkvin
  • 110 liter öl..

Som ensamstående kanske man får minska något och då kan jag minska på starkspriten nästan helt då jag konsumerar väldigt lita av det, kan lika gärna köpa det till ockrande politiska priser här. Samt 90 liter vin lär jag inte heller få i mig under överskådlig tid. Däremot starköls kvoten och starkvin behåller jag. Men då köper jag öl på glasflaskor då jag fått för mig de håller bättre.

Jag har nära till båtarna som för mig till länder som inte är så satans hysteriska som Sverige så mig skall de satarna inte få in mycket skattepengar därifrån.

Kommentera

