Telia taktik!

Det är underligt hur man ibland blir förbigången på olika sätt i samhället. Ett av sätten står Telia för.
För inte så länge sedan såg jag över mitt utbud för TV, telefon och internet. Jag ville höra vad Telia rekommenderade och ringde upp deras kundtjänst. Där träffade jag en trevlig kille som började gå igenom vad jag hade och behövde.
Ett av det första som ströks var min ip-telefoni då jag också hade mobil, sedan ville jag inte längre ha viasat kanalerna då min räkning på allt blev för dyr ca 900 kronor i månaden. Han på kundtjänst frågade hur jag använde internet eftersom jag då hade 100/100 och vi kom fram till att 10/10 skulle räcka gott och väl.
Det skulle göra att jag kom ner till runt 700 kronor i månade då jag hade programutbud ”stor” på TV kvar. Inte billigt precis tänkte jag men det får gå..

MEN MEN!!! Nu får man meddelande om att Telia ensidigt tvingar på oss 100/100 i uppkoppling igen och nu har vi inget val annat än att säga upp abonnemanget. Vilket för min del gör att kostnaden för utbudet ökar, det som jag ihop med Telia kundtjänst hade arbetat fram att minska.
Kanske bra för vissa storförbrukare av internet men för mig som inte laddar hem en enda film eller något annat som kräver extra från uppkopplingen är det rena skämtet från Telias sida.
När jag påpekade detta fick jag till svar att ta kontakt så får vi se vad vi kan få fram. Men det är ju för tusan det jag gjort, vad är det för mening?
Skall kolla vilka möjligheter jag har till annat abonnemang då tyvärr hyresvärden har avtal med Telia. Men jag såg att ”Fastbit” är på gång. Får kolla deras priser.

Kommentera

