Telia-Discovery.

Jag har kollat på cykeltävlingar på Eurosport typ Girot och Tour de France i många år.. Nu har en tvist seglat upp mellan Discovery och Telia som även drabbar Eurosport.
Tråkigt, för om en månad ca börjar Touren så det blir väl till att hyra Eurosport play ett litet tag, med omedelbar uppsägning kostar det 69 kr/m det får man leva med. Såvida inte det löser sig innan. Kanal 5 som det tjatas om i media har jag inget behov av…..
Men det som retar mig mycket är att Discovery och dess lakejer på kanalerna går ut och uppmanar folk att ringa Telia eller ta kontakt via sociala medier.
Inte den minsta information om att man har eget ansvar, de gånger jag har skrivit till Discovery via FB ger man fan i att svara. Telia svarar de gångerna jag frågat.

Det visar väl vilket oseriöst företag Discovery är, man har definitivt del i denna konflikt men tycks inte fatta det utan lägger hela skulden på motparten.
En del av mig önskar att man slänger ut detta företag för alltid. Tyvärr har Telia givit oss som har kanalpaket ”stor” helt fel nya kanaler.
Kollar man på dem som försvinner och ser på de nya, är de inte ens i närheten av de program som försvinner, inte ens HBO än mindre barnkanaler så förändring där Telia.

Kommentera

