Tack Telia.

Jag har skrivit om det flera gånger men jag kan göra det igen. Efter ha gått igenom mitt utbud från Telia med en av deras värdar så kom vi fram till ett för mig godtagbart pris. Vi kom fram till att jag inte behövde 100/100 som jag då hade utan 10/10 och att ta bort t.ex. ip-telefon.
Men d et sket sig nu bestämde Telia för att man tror att nästan alla vill ha 100/100 så då får du inte avgöra själv. Så 100/100 har jag nu och märker inte ett skit till skillnad då jag aldrig laddar hem tunga poster.
Men ca 500 kronor dyrare på tre månader blev det så fortsätter det så här är jag snart tillbaka till den nivån jag tyckte blev för dyr.
Vad är det för mening med att ringa till Telia och tala med någon som försöker hjälpa mig när de ändå i princip skiter i det?
Telia jag och säkert andra med mig behöver inte 100/100 och den extra kostnad det ger, kan det vara svårt att förstå? Nu ser jag att husvärden snart kommer att erbjuda ett man kallar Openbit, får se vad det har att erbjuda.

One thought on “Tack Telia.

  1. Alla blåser oss. Gissar att det kallas lex Mona Sahlin. Parkerade bilen på ett köpcentras jätteparkering. Hoppade in i biljäveln och körde hem. Parkerade i garaget och fick se vänster bakskärm och lyktglas var tillknycklat. Ringde polisen,och efter 2 dagars försök kom jag fram och gjorde en anmälan. Ringde försäkringsbolaget och beskrev helvetet.
    -Har du vittnen, eller annat bevis??? Du har ingen vagnskadeförsäkring, så vi tänker inte ersätta dig???- Varför i helvetet har jag försäkringen till. frågade jag.
    -Du kan ju alltid hoppas att trafikförsäkringsföreningen hjälper dig??
    Blir så in i helvetes trött…

Kommentera

