Da Capo!

Ett antal bränder anlades i torsdags kväll i Rosegård i Malmö. Då polisen kom dit möttes de av stenkastande unga män.
Detta skapar knappt några rubriker längre, utan man förväntar sig att det i Rosengård händer dylika. Från regeringshåll anser man att förfallna bostäder är en av orsakerna. Men det underliga är att det på många ställen i Sverige finns förfallna bostäder och vad jag vet hindrar man inte poliser och räddningstjänst att komma dit genom stenkastning.
Ungefär 40 poliser från hela Skåne kom till platsen för att skydda brandmännen under släckningsarbetet.

Stämningen var ganska hetsk. Man kastade sten och skrek okvädingsord åt oss, säger vakthavande befäl Lennart Hornemark till Sveriges Radio.

Detta är delvis ett Rosengårds problem och skapas av visst klientel som finns där, som inte har någon som helst respekt för vårt samhälle. Varför har man inte det då? Samhället har inte gjort det samhället krävs av dem att göra. Att mata och ge dem ett meningsfullt liv, det vi andra får försöka skapa åt oss själva kräver dessa att samhället skall göra för dem. Vänstermobben är inne på samma linje, staten skall försörja och förnöja dessa de ”stackars” människor.
Även i Landskrona anlades runt midnatt ett antal bränder. Samma sorts klientel får förmodas.

3 tankar om “Da Capo!

  1. Jag anser mig själv inte vara rasist. Det är bra att Sverige tar emot flyktingar, vi är ju trots allt människor allihopa. Det man kan förvänta sig är väl någon form av respekt åt båda hållen.

    Så. Vad har vi då?

    Vi har folk i Rosengård som anlägger bränder. Bränder som ingen vill släcka. Varför vill ingen släcka bränderna? Jo, därför att de som hade tänkt att släcka dessa får stenar kastade på sig.

    Vad kan man dra för slutsatser? Invånarna i Rosengård vill alltså inte ha hjälp att rädda deras anhöriga.

    Ok.

    Då tycker jag det kan fortsätta brinna i Rosengård. Jag förstår verkligen brandmännen som inte vill vara där.

  2. Pingback: Mattias Åhman´s Blogg » stopp för sharia

  3. Håller helt med bloggskaparen.

    Personligen skiter jag ett stort stycke i fall en person har vit, brun, gul eller svart hudfärg. Folk skulle kunna få ha rosa med mintgröna prickar som hudfärg vad mig anbelangar. Men att dessa problem hela j*vla tiden uppstår i invandrartäta förorter är något som vi borde slå ner på..och slå ner på hårt. Från min sida anser jag att det är ett kulturellt problem som uppstår när politiker bestämmer sig för att blanda svensk kultur ihop med varenda kultur runtom i resten av världen. Att dessa högt aktade politiker efter dagens beslut sedan åker hem till sin fina förortsvilla ute på Lidingö där det bara bor ursvenskar samt extremt väl assimilerade arbetskraftsinvandrare är något som de flesta inte verkar bry sig om.

    Nej tack till mer invandrare. Vi har vår beskärda del (vilket råkar vara den högsta kvoten inom hela västvärlden, vi slår till o med Kanada) och nu när industrin är på fallrepet så finns det inte en enda politiker som kan fortsätta ljuga om att vi behöver arbetskraftsinvandring i detta landet.

    Arbete och välbestånd till ALLA, oavsett hudfärg, är något jag predikar. Men för att uppnå detta så måste vi sluta plocka in flyktingar som söker sig till sina kusiner och vänner i Södertälje, Rosengård samt Landskrona. Istället borde vi fokusera vår redan sargade ekonomi på att skaffa arbete till alla arbetslösa i landet. Jag kan till och med sträcka mig så långt att vi kanske borde höja vårt bistånd till fattiga U-länder, om vi kan garanteras att pengarna är öronmärkta. Men att dra in fler flyktingar till Svea rike är bara katastrofalt, rent utav sagt.

Lämna en kommentar