Telia nere.

Åtminstone digtal-tv boxarna. Min tv-digitalbox har fått fnatt och vägrar att släppa fram kanaler, efter en uppdatering från Telia så blev det helt stopp, finito. 90200 gick det inte att komma fram på det tutade upptaget, men jag kom fram på supporterassistenten via internet, där skrev man att det var problem efter uppgraderingen till boxarna. Tekniker arbetar på det är standardsvaret. Hoppas man inte blivit drabbade av det pågående Cyberkriget.
Starta inte om boxen. Tack, men den varningen kom utav helskotta försent.

KL 20.58 skiten vägrar fortfarande. Felet liggar i att efter uppmaningen att uppgradera kom det för mycket anrop och det klarade tydligen inte systemet. Nu skall det bara vara att vänta tills det lugnar ner sig säger man så skall det fungera igen. Detta var faktiskt ert fel Telia.
KL 21.20 inget händer, nu ger jag tusan i det för ikväll, men jag hoppas verkligen det fungerar imorgon.

Idag 9-dec på morgonen försökte jag igen och det gick som en dans. Förutom en envis text när jag skiftar kanaler där det står att jag skall trycka på ”ok” för att ladda om så fungerar det nu som vanligt. Ingen mer sådan här prövning Telia….

Uppdaterat:
Under torsdagskvällen fick Telias bredbandskunder problem med att surfa, skriver Expressen på nätet.

– Vi har problem med våra DNS-servrar vilket gör att det går segt för alla våra kunder att surfa, säger Peter Kjellberg, driftsledare vid Telia, till TT. Är det något som inte Telia berättar som har hänt?
Har fiber uppkoppling och har inget märkt för egen del.

4 tankar om “Telia nere.

    • Det var min första tanke också, men när jag slängde mig på telefon och 90200 tutade upptaget, förstod jag att det var ett större problem.

  1. Haha, jag ringde ”supporten” eller snarare säljavdelningen de ville sälja på mig fler kanaler och personen kunde inte ens förklara vad felet berodde på.

  2. Hej!

    Jag heter Marcus Haglund och jobbar på Telia Kundservice. Jag har tidigare svarat på ditt inlägg ”Telia tricks igen.”.

    Jag vill bara beklaga det som hänt dig, vi gjorde ett misstag att upplysa för många kunder att starta om sina boxar. I och med att väldigt många kunder då startade om sina boxar samtidigt fick servrarna som sköter inloggningen problem.

    Jag hoppas inte detta skapade alltför stor problem för dig!

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Marcus Haglund, Telia Kundservice

Lämna en kommentar